09. 09. 2010 - 1:40
PROJEKT ” LJETO ”

PROJEKT „LJETO“ 1. ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA Projekt „LJETO“ započeo je kao nastavak projekta „Četiri godišnja doba“. Krenuvši u šetnju parkom Borik Dorijan Ratnik komentirao je kako ima puno komaraca i kako ga jako grizu. Tada je Maja rekla:“Sigurno je sad ljeto jer oni samo onda grizu“. I tako su krenula pitanja, a i naš projekt.

2. ODREĐIVANJE CILJA I ZADATAKA PROJEKTA
Cilj ovog projekta je zadovoljiti dječji interes za (godišnjim dobima), ljetom, te omogućiti djeci da steknu određena znanja i predodžbe o ljetu. Također upoznati djecu sa karakteristikama i osobitostima ljeta. Osnovna pretpostavka je da djeca radom na projektu promatraju, pitaju, istražuju i poduzimaju određene aktivnosti vezano s temom projekta. Samostalno razmišljaju i zaključuju, šire svoja znanja aktivirajući pritom svoje potencijale i razvijajući mnoge sposobnosti.                   
Zadatak projekta je upoznavanje novih pojmova, usvajanje novih naziva kao što su vrućina, sparina, tuča, branje…
- utjecati na razvoj percepcije, prije svega vizualne promatranjem fotografija, enciklopedija, priča..
- usmjeravati proučavanje, eksperimentiranje te uočavanje detalja kroz promatranje žitarica, sezonskog voća i povrća, šetnju okolicom..
- utjecati na povećanje i bogaćenje rječnika, te razvoj govora kroz slušanje priča, gledanje igrokaza, predstava, pričanje i prepričavanje slikopriča- razvijati sposobnost djeteta za druženjem, dogovaranjem i suradnjom..
- razvijati spremnost za zajedničku igru, aktivnost, rad s malom skupinom djece kod mljevenja žitarica, miksanja, izrade kalendara ljeta, odlaska na bazen.
- osluškivanje djece, njihovih želja i prijedloga oko izrade plakata
- poticati i omogućiti kreativne, raznovrsne oblike izražavanja, bojom, tkaninom, papirom, neoblikovanim materijalom
- razvijati pojam o sebi (perceptivno, emocionalno i misaono spoznavanje okoline i osvještavanje govorom- što mislim, što znam, zašto tako mislim…), o ljetu, promjenama u prirodi
- maksimalno zadovoljavanje dječje inicijative i znatiželje poticanjem na razmišljanje, povezivanje, zaključivanje na osnovi provedenih aktivnosti
- razvoj kooperativnosti (suradništva) u skupnom radu i igri
- poticati i razvijati dječju maštu i kreativnost kroz likovne aktivnosti, te interesne radionice


3. ŠTO ZNAMO O LJETU?
Postavljajući različita poticajna pitanja željeli smo doznati što djeca znaju o ljetu?

               
ŠTO ZNAMO O LJETU…?
KAD POČINJE LJETO?

    
POSLIJE KIŠE.
POSLIJE ZIME.
KAD  JE JAKO VRUĆE.    
U SRPNJU.    
NE ZNAM!    
KAD IDEM NA MORE


KAKVO JE VRIJEME LJETI?


TOPLO    MOGLO BI BITI  TOPLIJE    
IMA PUNO SUNCA    
SVE JE LIJEPO     JAKO JE VRUĆE    
IMA GRMLJAVINE


ŠTO LJUDI RADE?

    
KUPAJU SE
U BAZENU    
BERU PAPRIKU    
IDU NA MORE    
BERU CVIJEĆE    
NE ZNAM    
SUNČJU SE


KOJE ŽITARICE DOZRIJEVAJU?    


SIJENO    
KUKURUZ    
ŽITO    
MALO MI JE POZNATO    
TRAVA


KOJE POVRĆE DOZRIJEVA?

    
PAPRIKA    
PARADAJZ    
MRKVA    
ZELJE    
GRAŠAK
    

KOJE VOĆE DOZRIJEVA ?

    
TREŠNJA    
JAGODA    
MALINE    
LUBENICE    
PUNO NJIH    
NARANDŽE


ŠTO RADE ŽIVOTINJE?

    
SPAVAJU    
VRUĆE IM JE    
IDU U HLAD    
PIJU VODU    
SKRIVAJU SE

    
KAKO SE ODIJEVAMO U LJETO?

    
UDOBNO    
STAVLJAMO SANDALE    
NOSIMO JAPANKE    
 LAGANIJE    
KUPAĆI    
KRATKE HLAČE


KOJI SU LJETNI SPORTOVI?

    
PLIVANJE    
RONJENJE    
SKAKANJE SA PADOBRANOM    
U PIJESKU    
PENJANJE


4. INTERESNE RADIONICE


4.1 POVRĆE- KRASTAVAC


Sva djeca su odmah prepoznala krastavac i znala da raste u vrtu, evo što su još rekli:


Tin:“Raste u vrtu, a posadili su ga baka i djed, imaju male mrkvice koje posade u zemlju i onda narastu krastavci!“
Dorian K:“Krastavce možemo guliti“
Lara:“Možemo ih guliti i narezati“
Nenad:“Krastavci se slažu s jogurtom“
Tin:“Meni krastavci miriše na lubenicu i imaju mi okus kao lubenica“
Sara:“Meni krastavci smrde“
Nenad:“Krastavci se moraju zaliti vodom da rastu“
Julia:“Ja jedem koru i baš mi je slatka“
Patricia: D.:“Kad radimo salatu moramo staviti ulje i ocat da budu kiseli“
Nenad:“Jako mi je fina ima okus paprike“
Lara:“U salatu sam stavila toct“
Tin:“ Oct ima okus po papriki“


Nenad jedini sjecka krastavac na sitne komadiće.

4.2 RAZNO POVRĆE - PREPOZNAVANJE

Cilj nam je bio djeci ponuditi raznovrsno povrće i vidjeti koliko ga prepoznaju i što znaju o njemu.

Primijetili smo da luk, salatu i mrkvu svi prepoznaju, pa smo zaključili da se to povrće očito i najčešće koristi u svakodnevnoj primjeni kod kuće.
Ciklu nitko nije znao prepoznati osim Sare koja ju je i donijela od kuće.

Na pitanje za što služi određeno povrće dobili smo ovakve odgovore:

PAPRIKA


Teo:“Od nje ti se može napraviti sa zeljem ona salata“
Patricia:“Za salatu, a i za još svašta“
Emma V:“Moja mamu ju nekad nareže i metne u posude“
Magdalena:“Kad staviš ocat onda je dobra za zimu“
Teo:“Kad metneš sol onda za salatu“

 
PARADAJZ


Sara:“Od tog se radi salata“
Patricia:“Može se to sve skuhati i metnuti u bočice“
Lucija R:“Znam da se radi od paradajza kečap“
Teo:“Kad radiš pizzu onda na nju ide paradajz“
Hana:“On ti može biti za gađanje“


CIKLA


Emma V:“Cikla nam daje krv jer je crvena“
Jakov:“Od tog se radi isto salata“
Teo:“Ja to nikad nisam probao“


Od ponuđenog povrća djeca su radila salatu za koju im je trebalo:
    SOL
    OCAT
    ULJE


4.3 RAZNOVRSNO VOĆE


MALINA


Magdalena:“Kako je to slatko- mljac“
Ana:“Ima sitne bombice“
Lucija R:“Slatka je i crvena“
Ana:“Lucija, nije crvena nego roza“
Jakov:“Malo su i one kisele ko i višnje“
Sven:“Maline su baš super“

VIŠNJA


Najviše je djece znalo da u ljeto dozrijevaju višnje, Ivana Č. rekla je da ih ima kod kuće. Razgovarali smo što sve možemo raditi od višanja, pa je Ema H. rekla:“Od njih se mogu raditi kolači“. Patricia nam je rekla da njezina mama radi sok i da je jako fini, pa smo ga i mi pokušali napraviti ali prije toga smo ih kušali.

Jakov:“Kako su jako kisele“


5. ŽITARICE - PREPOZNAVANJE


Djeci smo ponudili razne žitarice kao što su: pšenica, zob, raž, ječam i tražili smo od njih da nam kažu koje prepoznaju i što misle.
 

ZOB


Hana:“To je kukuruz“
Patricia:“To ti je trava“
Tin:“Cvijeće“
Filip:“Pšenica“
Magdalena:“Takvu sam travu već vidjela“

Ni jedno dijete nije uspjelo prepoznati zob, pa čak ni ona djeca koja žive na selu.


PŠENICA

Pšenicu je prepoznala većina djece, pa smo zaključili da su je ipak više puta vidjeli.


RAŽ


Ana:“To je pšenica i zove se Brkulja“
Tin:“To izgleda kao tužna vrba“
Magdalena;“To je cvijeća“


7. LJUŠTENJE ŽITARICA


Kad su djeca upoznala stabljiku i izgled žitarica ponudili smo i da istraže i vide što se nalazi u ljuskama na žitu, pa smo im to i omogućili.
U aktivnosti sudjeluje većina djece.

Lara:“To su neke male bobice“
Ana:“Unutra su sjemenke“
Ema H:“Unutra su zrna“
Maja:“Od zrna se radi brašno“
Emma V:“I pecivo i kruh“
Teo:“To izgleda ko krpelj“
Mislav:“To ti nije krpelj on ti je malo veći“


7.1 MELJEMO ŽITARICE


Veliko oduševljenje kod djece izazvao je električni mlinac sa kojim smo samljeli žitarice.
Svi su željeli prvi mljeti…


7.2 PŠENIČNO BRAŠNO


Lucija R:“Ovo od pšenice je bijelo“
Hana:“Mekano je“
Ana:“Bijele je boje“
Patricia G:“Od ovog se brašna radi kruh“
Nenad:“Radi se i pizza“
Magdalena:“Bijelo brašno se dobije od pšenice“

KUKURUZNO BRAŠNO

Magdalena:“Gle kako je od kukuruza žuto“
Lara:“Bijelo je mekše“
Patricia D:“Baš je jako žuto“
Ana:“Žuto je i oštro“
Tin:“Od žutog brašna radi se pizza“
Patricia D:“Radi se i kukuruzni kruh“
Ana:“Od kukuruza se radi kukuruzno brašno“


RAŽENO BRAŠNO

Tin:“Ovo od zobi je nekakvo ko pijesak“
Patricia D:“Ovo ima neki čudni miris“
Ana:“To je za krave da one jedu“


8. GULJENJE MAHUNARKI


Djeca su donesla grašak i grah od kuće, pa smo na dvorištu vrtića pripremili posude i deke, te ih očistili. Ova aktivnost izazvala je veliki poticaj i jako je dugo trajala.


9. NASTUP NA CVJETNOM KORZU


U sklopu ovog projekta nastupili smo i na cvjetnom korzu gdje su djevojčice plesale folklorni običaj iz bilogore „Lepa Mara rože brala“.
Jako su se trudile i svakodnevno su vježbale koreografiju u vrtiću.
Na dan samog nastupa svi smo bili uzbuđeni što je došao i taj dan i što će nastupiti na velikoj pozornici. Sve je odlično prošlo i stvarno su bile prekrasne na pozornici.
Ovaj nastup pomogao je djeci da se snalaze u prostoru, da nemaju tremu za javne nastupe, te da svojom izvedbom pokažu što su uspjeli uvježbati i da se zbog toga osjećaju posebno i sretno.


10. LIKOVNE AKTIVNOSTI


10.1 GIO MASA- RIBICE


Od svih ponuđenih materijala sa kojim su djeca radila u projektu gio masa im se najviše svidjela i bila im najzanimljivija.

Jakov:“Ja ću napraviti ribi škrge“
Mislav:“A, pogledaj kako je moja dobra“
Maja:“Ne znam koju boju da stavim“


10.2 KOLAŽ- DUPIN


Djeca su izrezivala kolaž i lijepila ga na papir, tada je Jakov rekao:“Ajmo napraviti dupina“, svi su se složili i počeli lijepiti na veliki papir.
Aktivnost je vrlo dugo trajala jedni drugima su pomagali i sugerirali što treba i gdje zalijepiti. Na ovoj aktivnosti vidio se lijep primjer suradnje među djecom.


11. IGRE


Od izrađenih igara posebno se djeci svidjela zidna igra kroz četiri boje koja pokazuje četiri godišnja doba. Zadatak je da djeca izrežu i stave što se nosi od odjeće ili obuće u koje godišnje doba.
Emma V:“Ovo je meni baš najbolje“


12. IGRE PIJESKOM I VODOM


Prva od aktivnosti što su djeca provodila bila je što tone, a što pluta?. Mislav je uzeo čašicu i nagrabio pijesak u nju, te usipao u vodu. Rekao je:“Ja sam si i mislio da će pijesak potonuti. Pijesak je teži od vode“. Poslije je uzeo list i zaključio da je list lakši i da pluta.
Zatim su djeca uzimala sita različite veličine i stavljala u njih pijesak. Zaključili su da kroz gusto sito pijesak teže prolazi, a kroz rijetka sita lakše. Emma V. je rekla“Ove su rupice veće pa zato pijesak brže prolazi“.
I dalje su istraživali pomoću tkanina. Luka J. i Ivana su uzeli kantice te su pomiješali pijesak i vodu. Tada su uzeli tkaninu i stavili na otvor druge kantice. Luka je sadržaj vode i pijeska presipao u kanticu s tkaninom, a Ivani je na početku bilo čudno kako je ostao samo pijesak. Mislav i Jakov su promatrali sa strane, a Jakov je pitao:“Mogu li to (tkaninu) dignuti sa kantice?“ Dignuli su i vidjeli kako je samo voda u kantici. Njih su dvoje pokušali to isto napraviti ali uzeli su rijetku tkaninu i tada je Ivana rekla:“A vidite sad! Sada je prošlo nešto pijeska“.
Luka je tada rekao da pokušaju sa žičanom mrežom. Kako su presipali pijesak i vodu, tada je sve prošlo. Luka je tada rekao:“To je zato što su rupice najveće“. Jakov se nadovezao:“Da zato prolazi više jer su rupice veće“.


13. LJETOVANJE – Novi Vinodolski


U lipnju organiziran je odlazak djece predškolske dobi u Gradsko odmaralište u Novi Vinodolski.
Djeca su na ljetovanju imala zadovoljene sve potrebe, prehrambene,sigurnosne i zdravstvene.
Ljetovalo je ukupno 12 djece u pratnji dvije odgojiteljice u periodu od 18.06. do 23.06.2010.


14. ODLAZAK NA BAZEN


Tijekom kolovoza djeca su organizirano odlazila na kupanje na Gradski bazen.
Djeca su odlazila u pratnji odgojiteljica,a na bazenu je bila osigurana stručna pomoć i nadzor.

15. Na kraju projekta željeli smo doznati što sada djeca znaju o ljetu?
               
ŠTO ZNAMO O LJETU…?
KAD POČINJE LJETO?


    
23. LIPNJA.    
POSLIJE PROLJEĆA.    
KAD  JE JAKO VRUĆE.    
U SRPNJU.    
U LIPNJU.    
KAD IDEM NA MORE.


KAKVO JE VRIJEME LJETI?

    
TOPLO.    
VRUĆE I SPARNO.    
IMA PUNO SUNCA.    
SVE JE LIJEPO.    
JAKO JE VRUĆE.    
IMA GRMLJAVINE.


ŠTO LJUDI RADE?

    
KUPAJU SE U BAZENU.    
BERU PAPRIKU.    
IDU NA MORE.    
BERU CVIJEĆE    .
TRAŽE HLAD.    
SUNČJU SE.


KOJE ŽITARICE DOZRIJEVAJU?    

ZOB    
JEČAM    
ŽITO    
PŠENICA    
BRKULJA


KOJE POVRĆE DOZRIJEVA?

    
PAPRIKA    
PARADAJZ    
MRKVA    
LUBENICE    
GRAŠAK
    

KOJE VOĆE DOZRIJEVA ?    


TREŠNJA    
JAGODA    
MALINE    
LUBENICE    
PUNO NJIH    
GROZD


ŠTO RADE ŽIVOTINJE?

    
SPAVAJU    
VRUĆE IM JE    
IDU U HLAD    
PIJU VODU    
SKRIVAJU SE

    
KAKO SE ODIJEVAMO U LJETO?

    
UDOBNO    
STAVLJAMO SANDALE    
NOSIMO JAPANKE    
 LAGANIJE    
KUPAĆI    
KRATKE HLAČE


KOJI SU LJETNI SPORTOVI?

    
PLIVANJE    
RONJENJE    
SKAKANJE SA PADOBRANOM        
PENJANJE    
VOŽNJA BRODA

17. SURADNJA SA RODITELJIMA


Roditelji su izuzetno dobro surađivali. Većina roditelja se uključila i donosila nam različite materijale potrebne za provođenje  i ostvarenje ovog projekta. Isto tako roditelji su sa zanimanjem pratili tijek projekta i izvještavali nas o novostima koje su čuli od djece o tome što smo u vrtiću radili.
Patricovi roditelji- kalendare, footografije
Mislavovi roditelji- slike proljeća, kalendari
Lucijini roditelji- proljetnice
Majini roditelji- cvijeće
Anina mama- kantice i zemlju

 
 
  Projekti vrtića - Sve