Program predškole
PROGRAM PREDŠKOLE
Cilj programa predškole je cjelovit razvoj djeteta, neposredna priprema djece za školu, doprinos njihovoj zrelosti za život i rad kakav ih očekuje u osnovnoj školi (razvijanje sposobnosti i osobina ličnosti, proširivanje iskustva, izgrađivanje saznanja o sebi, stvaranjem pozitivne slike o sebi). Naglasak dajemo na poticanje učenja kroz igru, razvoj mišljenja i na kraju samoorganizacije.
Kompetencije koje dijete u godini dana prije polaska u školu treba steći i unaprijediti:
- komunikacija na materinskom jeziku- elementarnu komunikaciju na stranim jezicima
- matematičke kompetencije
- osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
- digitalne kompetencije
- učiti kako učiti
- socijalne i građanske kompetencije
- inicijativnost i poduzetništvo
- motoričke kompetencije
Zadaće:
- poticanje cjelovitog razvoja odgoja i učenja djece te podržavanje primjerene potpore razvoju kompetencija
- ostvarivanje individualiziranog i fleksibilnog odgojno-obrazovnog pristupa kojim se omogućava zadovoljenje različitih potpora djece
- prihvaćanje igre i drugih aktivnosti koje pridonose svrhovitom učenju i cjelovitom razvoju djece te razvoju navika tjelesnog vježbanja i očuvanja vlastitog zdravlja
- učenje treba biti proces u sklopu kojeg djeca uče istraživanjem, otkrivanjem i rješavanjem problema
- poticanje samoiniciranog učenja djece i osposobljavanje djece za planiranje i evaluaciju vlastitog učenja
- stvaranje primjerenog okruženja za spontano bogaćenje rječnika, kvalitetno istraživanje, razvoj razumijevanja, slušanja govora i jezika, odnosno razvijanje predčitačkih i grafomotoričkih vještina u kontekstualno povezanim situacijama
- kontekstualno učenje odnosa među predmetima i pojavama te poticanje i osnaživanje istraživačkih interesa djece za matematičko-logičke i prirodoslovne aktivnosti
- upoznavanje djece s informacijsko-komunikacijskom tehnologijom
- poticanje djece na iskazivanje i realizaciju vlastitih interesa i ideja, razvoj kritičkog mišljenja te nesmetano planiranje, organiziranje i provedbu aktivnosti
- razvoj sposobnosti djece za aktivno sudjelovanje u društvenim i kulturnim događajima
- razvoj sposobnosti djece za komunikaciju u višejezičnoj međunarodnoj zajednici
- razvoj osobnih potencijala djece
- prihvaćanje i poticanje kreativnog izražavanja ideja, iskustava i osjećaja djece u raznim umjetničkim područjima i izražajnim medijima
- poticanje djece na poštovanje i njegovanje vlastite kulturne i povijesne baštine
- razvoj socijalnih kompetencija koje omogućuju privikavanje na izvanobiteljski i institucijski kontekst i na taj način potiču kulturu komunikacije zajedničkog življenja i ophođenja
- razvoj socioemocionalnih veza s vršnjacima, suradničko učenje, nenasilno rješavanje sukoba, timski rad, preuzimanje odgovornosti za vlastito ponašanje i postupke prema sebi, drugima i okruženju
- poticanje djece da osvijeste važnost obiteljskog i institucijskog okruženja za njihov život, odgoj i učenje