METODOLOGIJA EKO-ŠKOLE – „7 KORAKA“

1. OSNIVANJE ODBORA EKO-ŠKOLE

Odbor Eko-škole čine:

  • ravnatelj
  • učitelji/odgajatelji (voditelji programa-školski koordinatori)
  • učenici
  • predstavnici stručnog tima (pedagog, psiholog, itd..)
  • predstavnici tehničkog i administrativnog osoblja
  • predstavnici roditelja
  • predstavnici lokalne zajednice, javnih i drugih poduzeća, predstavnici udruga koje se bave pitanjima okoliša, a djeluju u mjestu (gradu, općini,županiji)

Svrha odbora je:

  • osigurati usvajanje ostalih šest elemenata
  • raspodijeliti odgovornost učenicima i u njima razviti svijest o vrijednosti njihovih zamisli
  • brinuti o dugoročnoj provedbi programa
  • povezati se s upravom škole i lokalnom zajednicom

Odbor Eko-škole je “snaga” programa. O radu Odbora vodi se zapisnik s održanih sastanaka i pregled najvažnijih odluka.

2. OCJENA STANJA OKOLIŠA

Prvi stadij svakog programa je pregled trenutačnog stanja okoliša. Prosuđuje se koliko škola/vrtić opterećuje okoliš, koliko proizvodi otpada, troši energente (struju, plin, mazut) i vodu, kakav je vanjski okoliš škole, te kolika je zastupljenost odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša u aktivnostima škole.

3. PLAN DJELOVANJA (IZRADA PROGRAMA RADA)

Škole/vrtići samostalno izrađuju program na temelju Ocjene stanja okoliša. Odabire se jedan ili više ponuđenih ciljeva koji su u okviru zadanih tema “Voda”, “Energija” i “Otpad” (npr. reciklaža papira, uporaba ekološki prihvatljivih sredstava za čišćenje, štednja energije, štednja vode, i sl.). Program treba povezati s redovnim nastavnim planom i programom i postaviti ostvarljive ciljeve. Treba odrediti eko-patrole i planirati sve druge aktivnosti od 4.- 7. koraka. Plan djelovanja (program rada) potvrđuje Odbor Eko-škole. Zadaci i zacrtani ciljevi moraju biti jasni i lako mjerljivi, jer je potrebno pratiti njihovu realizaciju.

4. PRAĆENJE STANJA I OCJENJIVANJE

Vođenje zabilješki i vrednovanje stanja Eko-školama daje posebnu vrijednost i vjerodostojnost, naglašavajući i stalno provjeravajući napredovanja prema cilju. Praćenje stanja razrađuje se u skladu s planom djelovanja (izradom programa). Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme.

5. RAD PREMA NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU

U sklopu redovnog odgojno-obrazovnog rada razrađuju se teme određene Planom djelovanja (interdisciplinarnost), a teme o zaštiti okoliša o kojima se uči u sklopu svakodnevnih aktivnosti trebaju utjecati na način rada čitave škole/vrtića. Pripremaju se pojedinačne praktične aktivnosti u školi ili izvan nje.

6. OBAVJEŠTAVANJE JAVNOSTI I UKLJUČIVANJE MEDIJA

Potrebno je uključivanje čitave škole/vrtića i šire zajednice stalnom promidžbom. U školi/vrtiću se postavlja stalni i izmjenjivi pano. O radu eko škole/vrtića obavještavaju se mediji, novine , televizija.

7. EKO KODEKS

To je zajednički dogovor i stav sudionika Eko-škole, a ide u prilog obvezivanju svih čimbenika na “EKO” opredjeljenje škole. U izradi kodeksa sudjeluju učenici, a potrebno ga je izložiti na uočljivo mjesto u svakoj prostoriji škole kao i na stalni pano programa. Eko - kodeks se može objaviti u lokalnom tisku i široj javnosti. Ovim Eko-škole imaju priliku dati svoj doprinos izradi međunarodnog kodeksa zaštite okoliša-zajedničkoj izjavi o zaštiti okoliša u školama Europe i svijeta,

 
 
  Programi vrtića - Sve