Dječji vrtić osmijeh Dječji vrtić osmijeh

Projekti vrtića

Dječji vrtić osmijeh
JELOVNIK

U skladu sa preporukama o suvremenoj prehrani u vrtićima kontinuirano vodimo brigu o jelovniku,dnevnom rasporedu obroka, kvaliteti i kvantiteti obroka i surađujemo sa roditeljima.

               

KONTAKTIRAJTE NAS

DJEČJI VRTIĆ „OSMIJEH“
BOGOSLAVA ŠULEKA 10
43000 BJELOVAR
 
Tel:/fax: 043/492-123
 
E mail: djecjivrticosmijehbj@gmail.com

LUTKA

LUTKA

Poticaj za izbor teme projekta bila je svakodnevna igra djece koja su se često presvlačila u kutiću dramskog uživljavanja te sebi i drugima davali različite uloge.
Julia je pričala u vrtiću kako je vidjela lutke na televiziji koje glume te pokazivala kako su se kretale.
Marina je jedno jutro rekla:“ Idemo mi malo glumit, a vi sjednite i budite publika“.

 

PRIČE S POUKOM

PRIČE S POUKOM

PRIČE S POUKOM


SKUPINA:DISKUSIĆI

ODGOJITELJICE:
Ivana Ledinski
Biljana Mikičić

prosinac 2011.g.

‘‘IGRE OTPADNIM MATERIJALIMA U ODNOSU NA RAZVOJ GOVORA’’

‘‘IGRE OTPADNIM MATERIJALIMA U ODNOSU NA RAZVOJ GOVORA’’

‘‘IGRE OTPADNIM MATERIJALIMA U ODNOSU NA RAZVOJ GOVORA’‘


ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA

Sklop aktivnosti je započeo vidljivim interesom djece za manipulacijom raznim otpadnim materijalom (kartonske kutije, cijevi, plastične čaše, posudice…) koji se nalazio u centru građenja i konstruiranja pa smo odlučile da ćemo djeci ponuditi i dodatno opremiti centre kako bi zadovoljile i produbile interes za takve aktivnosti, ali i utjecale na njihov razvoj govora, potaknule verbalnu i neverbalnu komunikaciju te suradnju između djece kroz razgovore, diskusije, promišljanja…Marko Faletar je bio najuporniji u igrama s kutijama te je ušavši u kutiju rekao: ‘‘Teta, ajde nam donesi još puno kutija da se igramo!’’

PROJEKT „SVAKO SLOVO NEŠTO NOVO“

PROJEKT „SVAKO SLOVO NEŠTO NOVO“

PROJEKT
„SVAKO SLOVO NEŠTO NOVO“


Projekt je počeo isključivo interesom djece kojeg je potaknuo dječak u skupini, Gabriel. Promatrajući kartonske kontejnere u eko kutiću proučavao je što na kojoj piše (papir, staklo, plastika) te odgojitelja , ali i ostalu djecu ispitivao kao se određeno slovo u riječi zove. Nakon nekoliko dana aktivnog propitivanja s ponosom je izjavio da „sada zna sva slova“. Potaknuti ovim događajem, ali i kontinuiranim interesom djece za sve vrste pisanih sadržaja u sobi dnevnog boravka započeli smo u skupini projekt „Svako slovo nešto novo“.

 

„ADVENT U OSMIJEHU“

„ADVENT U OSMIJEHU“

ODREĐIVANJE TEME SKLOPA AKTIVNOSTI


Sklop aktivnosti „Advent u Osmijehu“ započeo je u vrijeme pripreme za dolazak Sv. Nikole. Djeca su tada počela pričati što će sve dobiti i da im je mama rekla da moraju biti dobri jer dolazi Božić pa će dobiti puno poklona. Mnogo je simbola u to vrijeme prisutno u našem ponašanju i okruženju pa sam odlučila da smisao i emocionalno značenje simbola u božićno vrijeme nije potrebno djetetu objašnjavati već ih voditi kroz aktivnosti.


Uvodna diskusija

Na samom početku željeli smo saznati što djeca znaju o Adventu ili vremenu Došašća.

Josip:“To ti je ne znam.“

                                     
Julija:“Mislim nekakav auto.“ 

                                         
Pavle: „Kad dođe Božić rekla je mama.“ 

                             
Borna: „To bude kad dođe Nikola valjda, ne znam.“


Dorijan:“Kad čekamo neke poklone za Božić.“                   


Iz ove diskusije s djecom doznali smo da im je pojam adventa nepoznat ali da ipak znaju da se veže uz blagdan Božića. Odlučili smo im pomoći te kroz događanja u vremenu od Sv. Nikole do Božića dati im priliku da oni sami prođu i spoznaju to vrijeme kroz različite aktivnosti.

 

 

 

PROJEKT ” JESEN ”

PROJEKT ” JESEN ”

ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA:
- projekt je započeo isključivo interesom djece
- sam projekt pokrenut je dolaskom godišnjeg doba „jesen“, 
  počela su razna pitanja koja su nas navela da detaljnije
  istražimo pojedine teme


ISTRAŽIVANJE PRIRODE:

- fotografije prirodnih pojava
- fotografije životinja, prirode i biljaka u jesen
- proučavanje jesenskih plodova – voća, povrća, bundeva, kukuruza,
  tikvica,…
- vaganje voća i povrća
- izrada kesten pirea
- miješanje kruha
- degustacija jesenskih plodova – voća, povrća
- enciklopedije o prirodi
- internetski članci

RAZNOVRSNE IGRE:
- stolne igre:
      - slagarice – „Jež“, „Medvjed“, „Vjeverica“, „Jabuka“, „Kruška“, 
                  „Bundeva“
      - memory – „Povrće“, „Životinje“
      - poklapaljke – „Bundeva“, „Povrće“, „Voće“
      - matematičke igre -„Brojimo kestene“, „Brojimo kukuruz“
      - zidne igre – „Kukuruz“, Voće u jesen“, „Povrće u jesen“
      - slovarice, igre sa slovima – „Plodovi jeseni“
      - govorne igre – suprotnosti, zagonetke, dovrši rečenicu
      - gestovne igre – „Pet malih prstića“
      - prstovne igre – „Tišina“
      - scenska igra – „U povrtnjaku“
      - pokretne igre – „Listić pada“, „Jabučice rumena“, „Care care gospodare“, 
                „Mi smo djeca vesela“
      - križaljka – „Povrće“, „Jesenski plodovi“, „Životinje“

 

IZRADA PLAKATA:


- fotografije plodova jeseni
- fotografije voća u jesen
- fotografije povrća u jesen
- „Što znamo o jeseni?“
- „Što znamo ježu?“
- „Što znamo o medvjedu?“
- „Što znamo o vjeverici?“
- „Kruška“
- „Jabuka“


SURADNJA S RODITELJIMA:


- organiziranje posjeta seoskom gospodarstvu
- donošenja raznih plodova za kutić „Plodovi jeseni“
- donošenje raznog voća i povrća
- donošenje slikovnica, časopisa, fotografija, DVD izdanja, 
  kalendara, enciklopedija, članaka s interneta

 

POSJETE:


- seoskom gospodarstvu „Navojec“ u Severinu
- posjeta plantaži „Jabuka mala“
- posjeta gradskom bazenu
- posjeta gradskom parku
- posjeta gradskoj tržnici
- posjeta gradskoj knjižnici


INTERESNE RADIONICE:


- pravljenje začinskog bilja
- juha od bundeve
- strašila od bundeve
- vaze od bundeve
- lutke od povrća
- lutke od voća
- voćna salata
- kestenijada
- dani kruha

FORMIRANJE NOVOG KUTIĆA:
- kutić „Plodovi jeseni“

 

“DJEČJE IGRES PJEVANJEM”

“DJEČJE IGRES PJEVANJEM”

ODREĐIVANJE TEME


Sklop aktivnosti „Dječje igre s pjevanjem“ započeo je na isključiv interes djece, jer posebno ih oduševljavaju igre u kojima ima i plesa i pjesme.
Jedan dan plesali smo igru „Čoro“, i svi su željeli biti „slijepi miš“. Petar je rekao da se i njegova mama nekad tako igrala. Svakodnevno djeca su tražila i ispitivala kad ćemo igrati neku novu igru.
I tako, na njihov poticaj krenule su aktivnosti.

UVODNA DISKUSIJA

 

Na samom početku željela sam provjeriti koliko djeca znaju o pokretnim igrama, te o pjesmama vezanim uz njih. Dobila sam ovakve odgovore:


Ivana:“Ja znam jednu igru, ono kad čučiš, a neko ide oko tebe, maca i onda ti nešto baci, pa
        ko nađe taj onda ide.“


Josip:“Moj djed je rekao da se igrao konja kad je bio mali i onda su svi skakali, gledaj ovako
        (pokazuje).“


Petar:“Igra kolo, to mi je rekla moja mama i ja volim biti u sredini.“


Lana:“Znam ja igru ali ne znam kako se zove.“


Julija:“Ja volim svakakve igre i gdje se pjeva.“

 

Iz uvodne diskusije saznala sam da djeca ne znaju puno o pokretnim igrama tj. da baš većina djece nije razumjela što ih pitam. Pretpostavila sam da će tako i biti s obzirom na dob djece(4.godine).Promišljajući kako na najbolji i najrazumljiviji način približiti im igre s pjevanjem,odlučila sam krenuti od igara koje djeca poznaju već od ranije.

” IGRE VODOM ”

” IGRE VODOM ”

1. POČETAK PROJEKTA

Projekt „Igre vodom“ potaknut je isključivim interesom djece. Kako su djeca u svakodnevnom doticaju s vodom tijekom aktivnosti pranja ruku, zubiju, te pri umivanju redovito pokazivala radost i oduševljenje, često bi se te iste aktivnosti pretvorile u spontanu igru prskanja, stvaranja sapunice, punjenja i pražnjenja čaša za pranje zubiju. Tako smo bili potaknuti od strane djece ponudom novog, djeci zanimljivog materijala obogatiti dječju igru, potaknuti ih na istraživanje, te prije svega omogućiti im češće i dugotrajnije uživanje u igrama s vodom.

PROJEKT ” ZIMA ”

PROJEKT ” ZIMA ”

PROJEKT

ČETIRI GODIŠNJA DOBA“
PROLJEĆE
LJETO
JESEN

ZIMA


1.ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA


Projekt „Četiri godišnja doba“ započeo je isključivim interesom djece.
Od kada je počela zima u skupini se stalno komentira kako je hladno, kako pada snijeg i svi mu se jako vesele.
Jednog jutra Vlatka je donijela DVD „Snježna kraljica“, svi su ga sa velikim zanimanjem pratili i tada su počela pitanja….

 

PROJEKT ” PROLJEĆE”

PROJEKT ” PROLJEĆE”

PROJEKT „PROLJEĆE“

1. ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA    

Projekt „PROLJEĆE“ započeo je kao nastavak projekta „Četiri godišnja doba“. Prolazeći parkom Ema Herak je rekla: „Teta sad je nekako toplije više me ne zebe za prste jel je još uvijek zima ili je došlo proljeće?“

 

PROJEKT ” LJETO ”

PROJEKT ” LJETO ”

PROJEKT „LJETO“
 
1. ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA    
 
Projekt „LJETO“ započeo je kao nastavak projekta „Četiri godišnja doba“. Krenuvši u šetnju parkom Borik Dorijan Ratnik komentirao je kako ima puno komaraca i kako ga jako grizu. Tada je Maja rekla:“Sigurno je sad ljeto jer oni samo onda grizu“.  I tako su krenula pitanja, a i naš projekt.

MOJ GRAD BJELOVAR

MOJ GRAD BJELOVAR

DJEČJI VRTIĆ „OSMIJEH“ - PROJEKT „MOJ GRAD BJELOVAR“
 
Bjelovar, ožujak 2010.g.
 
1. ODREĐIVANJE TEME PROJEKTA    
 
Projekt „MOJ GRAD“ započeo je prilikom jedne šetnje gradom. Prolazeći parkom Mislav je rekao: „Ja znam što je ovo tu, to je kuća od gradonačelnika“, i tako je sve počelo. Razgovaralo se o tome gdje se što nalazi u gradu i što ima u kojoj zgradi?…

LJUDSKO TIJELO

LJUDSKO TIJELO

KAKO SMO POČELI…
 
Sam projekt pokrenut je formiranjem „kutića doktora“.Djeca su od kuće donosila razne kutijice od lijekova, zavoje, gaze…Stalno su nas ispitivali koji je lijek za što, te su kroz ta saznanja počeli ispitivati i o dijelovima tijela.
Odlučile smo da ćemo krenuti u projekt.
 
KROZ PROJEKT SMO HTJELE:
 
Omogućiti djeci pomoću raznih enciklopedija, slikovnog materijala, raznovrsnim igrama,posjetom, omogućenim različitim oblicima izražavanja,…. da što bolje upoznaju ljudsko tijelo kroz što više oblika vlastitog djelovanja.

PRAČOVJEK

PRAČOVJEK

KAKO JE PROJEKT ZAPOČEO?

Bruno nam je jedan dan donio u vrtić dokumentarni film o životu pračovjeka, svi su ga sa velikim zanimanjem pratili i tada su počela pitanja…..

CILJEVI I ZADACI PROJEKTA

-omogućiti djeci pomoću različitog slikovnog materijala, audio-vizualnim snimkama, raznovrsnim igrama i različitim oblicima izražavanja da što bolje upoznaju svijet pračovjeka
- odgovoriti djeci na mnogobrojna pitanja kao što su:
Kako je izgledao pračovjek, kada je živio ,što je jeo, kako se oblačio, gdje je živio i dr. ?

Roditelji korisnici Dječjeg vrtića Osmijeh suglasni su s objavom fotografija na internet stranici Dječjeg vrtića Osmijeh. Fotografije su dio pedagoške dokumentacije. Tekstovi i fotografije na stranici www.osmijeh.hr vlasništvo su Dječjeg vrtića Osmijeh i ne smiju se prenositi bez prethodnog odobrenja. Ukoliko želite preuzeti neke sadržaje, molimo, kontaktirajte nas.
Vrtić Bjelovar RSS
Vrtić Bjelovar RSS